Polly is gericht op chronische patiënten; bij wijzigingen in het medicatieschema past de apotheker dit aan in het platform, waarna levering plaatsvindt volgens het nieuwe medicatieschema, of via een tijdelijke oplossing bij dringende aanpassingen.
De patiëntendoelgroep van Polly bestaat voornamelijk uit patiënten die chronische medicatie gebruiken en niet uit patiënten met frequente wijzigingen in hun medicatieschema (bijvoorbeeld bij titratie).
Bij aanpassingen in het medicatieschema is het belangrijk dat de apotheker het schema in het Polly-platform aanpast.
Onderstaand stappenplan verduidelijkt het proces:
1. Afspraak met de arts afstemmen op het doorstuurmoment:
Patiënten wordt aangeraden hun artsafspraak te plannen vóór het wekelijkse doorstuurmoment. Zo kan de volgende Polly-rol al met het nieuwe medicatieschema worden afgeleverd.
2. Wijzigingen tijdens de looptijd van de Polly-rol:
Indien een medicatieschema wordt aangepast tijdens de looptijd van de Polly-rol, kan deze wijziging worden doorgevoerd tijdens het wekelijkse doorstuurmoment.
Drie werkdagen na het doorstuurmoment ontvangt de patiënt een aangepaste Polly-rol op basis van het nieuwe schema.
3. Onmiddellijke aanpassingen en tijdelijke overbrugging:
Bij dringende aanpassingen kan een tijdelijke oplossing noodzakelijk zijn, bijvoorbeeld via een extra rol uit de apotheek om het gewijzigde schema te overbruggen.
Dit zorgt voor een soepele overgang en waarborgt de continuïteit van de juiste medicatie voor de patiënt.